Omstart!

Sitter och läser igenom min egen blogg (någon måste ju göra det) och slås av hur ointressant den är. Irrelevant, tråkig och något banal. Samma sak om och om igen. Inlägg utsprutade bara "för att". Jag minns plötsligt den egentliga bakomliggande anledningen till att jag startade bloggen. Jag jobbade mycket i Danmark (på den tiden jag verkligen uppskattade att arbeta i Danmark) och försökte hålla någon typ av intellektuell korrespondens med min pojkvän. Jag skrev helt enkelt ned aktuella händelser i ett mail, och kommenterade eller debatterade om dem med sarkasm, cynism, ironi eller vanligt bondförnuft. Då responsen stundtals var ljummen tänkte jag fläka ut mina åsikter på ett bredare forum, till för att läsa för den som var intresserad. För att det inte skulle bli en alltigenom politisk blogg skulle jag blanda in lite personliga attribut, såsom jobb, fritid, väder och vind.

Med facit i hand inser jag att de personliga attributen helt klart tagit överhanden. Det här var inte vad jag skulle uppnå med en blogg. Fem inlägg om dåligt väder, tre om missnöje på arbetsplatsen och ytterligare tre om allmänt missnöje. Detta skulle kunna summera en vanlig månad på mismatch. Nu blir det ändring på det. Ett försök till ändring i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot vad som komma skall. :-)

2011-02-11 @ 07:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0