Komptid

Igår tog jag mig friheten och kompade. Skönt och välbehövligt, men det kändes samtidigt lite busigt. Att kompa är som att ha jour. Man kan aldrig koppla av helt, eftersom alla andra jobbar och när som helst ska de ha tag i dig. Mycket riktigt var det även det som hände igår. Men utöver det var det underbart. Tidning och en kaffe i sängen, senaste avsnittet av Gossip Girl mitt på blanka dan och en mammalunch på stan på det. Därefter hade jag både tid och frihet att städa och damma av hemmet. Hemmafrulivet är kanske underskattat ändå?

Nu är det dock slut på det roliga. Nu väntar nya eventuella äventyr i Örebro och imorgon ska jag äntligen komma till avslut med mitt gamla uppdrag. Sedan hoppas jag på en mer permanent lösning, men vi får se. Konsultlivets dilemma. Du vet aldrig vad som väntar bakom hörnet. Spänningen är olidlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0