Hemnet

Min absoluta favoritsida på internet är för tillfället hemnet. Jag börjar dock känna att jag håller på att utveckla ett enormt hat/kärleksförhållande till den sidan. Hat för att det sällan händer något och kärlek för att.. ja, är inte det uppenbart?

Helg i all ära, men all aktivitet på hemnet ligger ju i princip nere då. Ju fler gånger jag klickar mig in, desto mer osäker blir jag på om drömobjektet någonsin kommer att dyka upp. Och vet jag ens vad drömobjektet är eller bör vara? Ena dagen vill jag bo i en sekelskiftesdröm med högt i tak, stuckaturer från svunna tider och öppen spis. Nästa dag vill jag ha nära till havet, dubbla balkonger och ljus, rymd och öppenhet. Och appropå allt detta. Det här med mäklarsvenskan. Den slutar aldrig att roa. Är inte mäklare ett släkte i sig, så säg?
Trackback
RSS 2.0