Forbi

Så var den julen över. Snabbare än den kom susade den förbi. Och halva juldagen ägnade jag susandes i en bil från Ängelholm till Karlshamn och tillbaka. Hade det inte varit för att jag varit ledig, julmiddagen i Ängelholm eller för att alla skyltfönster skriker ut mellandagsrea hade jag knappt reflekterat över att julen var här. Eller det är kanske just det jag hade gjort. Jag tänker på alla de som firar jul helt i sin ensamhet. För just dessa människor måste julen vara extra påtaglig. Ingen annan högtid fokuserar så mycket på familj och släkt som just julen. Minsta lilla dysfunktionalitet i en sådan konstellation kommer väl fram som aldrig förr denna tid på året.

Nåväl. Nu är det ett helt år kvar till nästa jul, då med lite extra, och helt gratis, julledighet i mellandagarna. Alltid ska man väl ha något att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0