Visningssöndag

Ojojoj, vad jag har städat. Efter den här helgen ska det dröja länge innan jag vidrör en skurtrasa igen. I alla fall på detta fanatiska vis. Det värsta är ju inte själva städningen. Det värsta är ju snarare allt undanplock och röj som städningen föregås av inför en visning. Jag har kånkat möbler upp och ner, fram och tillbaka, in och ut. Ja, ni fattar. Men nu är bollen äntligen i rullning.

Som jag anade satte vi utgångspriset alldeles för lågt. Redan på visningen fick vi in ett bud på utgångspriset och därefter har det inte hänt mer. Visning nummer två (med en modifierad version av undanröjningen och städandet) äger rum ikväll, men jag känner mig lite tveksam inför en bra budgivning. Är det bara jag eller är folk mer ovilliga att lägga bud högt över utgångspriset nu för tiden? Det känns ju som om lägenheten nästan inte är värd mer än vad den ligger ute för. Jag håller i alla fall både tummar och tår för att detta inte är fallet och hoppas att tittarna sätter på sig spenderbrallorna ikväll. Sedan kan jag äntligen slappna av. Och stöka ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0