Att sadla om

Jag tänker mycket på att sadla om. Rent hypotetiskt alltså. Framför allt dagar som dessa, när det mesta bara känns skit. Då drömmer jag om att byta bana helt. Jobba som frilansande journalist med världen som arbetsplats. Inte sitta på ett kallt kontor i ett blåsigt Malmö och pussla ihop årsredovisningar med årsbokslut och Danmarksresor.

Jag kan inte låta bli att imponeras och inspireras av folk som verkligen gör slag i saken av sådana här planer. Revisorn blev trädgårdsexpert. Advokaten blev kock. IT-konsulten öppnade café i södra Frankrike. En vacker dag ska det bli jag. Om jag hade fått ut ett tiofaldigt belopp för min lägenhet skulle en vacker dag vara idag. Eftersom så inte var fallet håller jag mig lite avvaktande. Tills vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0