Post valvaka

Jag har upplevt mitt livs första valvaka. Och jag höll ut nästan hela vägen in i mål. Sedan blev det för mycket. Jag borde känna mig glad över alliansens massiva övertag över de rödgröna, men istället känner jag mest avsky. Lite äcklad över att vara svensk. Förfärad och förskräckt över att ett rasistiskt parti har kommit in i riksdagen. Sverige, jag trodde vi hade kommit längre än så?

Men jag har slutat fälla tårar. Nu ser vi lite konstruktivt på det här istället. Alliansen ger Wetterstrand posten som miljöminister, MP får inflytande över flyktingfrågor och infrastrukturpolitik (låt dem bygga ett snabbtåg eller två?) och i gengäld ställer MP upp på fortsatt liberalisering och röstar med Alliansen. Hur låter det?



Årets val i bilder. Kaos, rent ut sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0