Permafrost

Är det bara jag eller har den här vintern gått överstyr innan den ens har börjat? Det är fortfarande bara november och vi har redan upplevt kyla jag inte ens önskar min värsta fiende. Och värre ska det bli. Min supervarma dunjacka är en klen tröst i sammanhanget, och om jag ska vara ärlig är jag osäker på om den verkligen pallar trycket för alla Skånes isvindar. Men den är ju bättre än alternativet - ingen jacka alls.

Tiotusenkronorsfrågan är om det här är vad vi har att vänta? Är permafrosten bara en tidsfråga och sommaren endast ett minne blott? Om det är sant gör jag nog som dromedarförsäljaren, fast omvänt. Emigrerar och konverterar. På snabben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0