Frosseri

Idag är det frossardag på jobbet. Det är det i princip varje dag här ute på den danska landsbygden, men idag! Tisdagen, även kallad "kagedag", bjöd på kanelkaka med glasyr till efterrätt och som grädde på moset (bokstavligt talat) hade en kvinna varit i Sverige och köpt billigt lösgodis. Billigt med modifikation, men i Danmark kostar tydligen ett hekto godis 15 danska. Om man har tur. Oj, vad smal jag skulle ha varit om jag hade bott här. Eller fattig. Hur som helst. Eftersom det var så billigt köpte hon ett kilo. Lite drygt. Och bjöd, såklart. Jag, som har fri tillgång till dessa billiga smarrigheter på hemmaplan, borde väl ha kunnat motstå frestelsen. Men icke! Jag blir som ett lönnebergskt fattighjon så fort det bjuds på snask. Samma sak med bufféer. Äter som om varje dag vore den sista. Nu sitter jag här; mätt, sockerstinn och lagom osugen på att jobba.

Trackback
RSS 2.0