Var är kaffet?

Ibland förstår jag inte varför jag går till jobbet tidigt. Jag känner mig otroligt morgonslö, men det känns ändå bra. En liten underförstådd pik till de som trillar in efter 8. Det är bara ett problem. Var är kaffet? Efter ett nespressoinköp (förmodligen det bästa köpet en kaffeälskare/kaffekonstnär kan göra under en livstid) vet jag knappt hur man brygger kaffe längre. Om jag var dålig från början är jag usel nu. Ofta löser det här problemet sig själv, eftersom det alltid är någon annan kaffesugen själ som sätter igång kokaren. Efter klockan 8, såklart. Så nu sitter jag här girigt och väntar på att nästa kaffedrickare ska trilla in. På med maskinen bara, jag kan bara ställa koppen under.



Jatack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0