På resande fot

Antingen tror mitt jobb att jag älskar att resa eller så älskar de att se mig resa. Det andra låter ju lite otroligt och märkvärdigt, men så är mina arbetsgivare också lite märkliga, därför ska jag inte utesluta alternativ 2 alltför kvickt. Hur som helst verkar det nu som att de vill skicka mig till Skottland. För ett par år sedan skulle jag ha hoppat högt och hjulat av glädje. Men jag vet bättre nu.

 

Nu tänker ni att jag bara är neggo. Och det är jag. Men att pendla är jobbigare än vad man tror, framför allt när det rör sig om måndag-fredag. Att dessutom sitta fast med mina nuvarande arbetsuppgifter på obestämd tid lockar inte heller. Det gör inte heller det faktum att Skottland i det här fallet rör sig om en liten håla 7 mil utanför Glasgow utan möjlighet till något som helst umgänge. Frestande? Nej, tänkte väl det. På plussidan ligger dock ett ruggigt bra traktamente i Storbritannien samt goda utsikter för förhandling. Så goda de nu kan bli, vill säga

 

Fortsättning följer, med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag som hade velat se dig hjula.

2010-05-10 @ 18:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0