Nya rutiner

Ny vecka, nya rutiner. Och inte vilka rutiner som helst. I min iver att få ett badkar på rummet slängde slutligen den något uttröttade receptionisten en nyckel på våning 6 till mig. Jaså finns det enkelrum där, tänkte jag som aldrig varit så högt upp tidigare. Och inte undra på det. Nu sitter jag här i min tvårumslyxsvit med en liten darrande ångest vilande över mig. Tänk om jag måste betala för det här? Men jag bad ju faktiskt aldrig om en lyxsvit. Jag bad ju bara om ett litet badkar, det kan ju inte kosta extra. Jag invigde min fina lyxsvit med att ta en dusch.

Utöver detta stundar nu en full arbetsvecka. En full arbetsvecka är numera förknippad med en lätt tyngd över axlarna. De är ju så satans långa. Men den tyngsta och längsta dagen av dem alla är nu avklarad och i juni är alla veckor korta. Jippie! Och förra veckans träningsrutin har jag nu lagt på hyllan. Att slappa är veckans nya hurtigrutt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns det kakelugn också?

2010-05-17 @ 23:04:42
Postat av: Anonym

Njut lilla du! Njut!!

2010-05-18 @ 09:34:18
Postat av: Anonym

Njut lilla du! Njut!!

2010-05-18 @ 09:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0