Helg - at last!

Så börjar en lång och tjock vecka åter lida mot sitt slut. Jag hör fågelkvitter och fiolmusik. I mitt huvud. Utanför fönstret lyser solen med sin frånvaro och hade jag inte vetat bättre skulle det lika gärna kunnat vara mars. Vad hände med vårens framfart? Den lade av, tydligen. Lika bra det, jag ska ju ändå jobba till sista juli. Efter det är sommaren mer än välkommen.


I helgen är det fullt fokus på att bli frisk. Jag har försökt allt möjligt nu, men förkylningen vägrar att släppa. I ett välsignat ögonblick trodde jag att halsontet var borta, men vips så var det tillbaka. Jag antar att det är rätt som de säger; den friske har tusen önskningar, den sjuke har bara en... Jag ska dock inte låta denna incident förstöra min helg. Ikväll ska jag få ny luft under vingarna gällande mexlagarskolan. Lite bönor och mexikanska kryddor borde väl driva ut viruset?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0