4 timmar

4 timmar är den tid jag spenderade i stans alla butiker igår. I princip alla. I jakten på den perfekta bröllopsklänningen. Bröllopsklänning ja, inte brudklänning. Efter 3 timmar tappade jag omdömet helt. Jag kunde inte längre särskilja för lång från för kort, fin färg från gräslig färg eller vilka material som lämpar sig för tillställningen bröllop. När jag fann mig själv i en provhytt iklädd ett illturkost tält insåg jag att det var dags att gå hem. Ingen klänning rikare och inga kronor fattigare.

Hur kan det vara så svårt? Hur kan hela NK inte ha något att erbjuda under förutsättning att jag inte vill se gravid, billig eller babydollig ut? Fantasibilden jag haft i huvudet av den perfekta klänningen börjar långsamt suddas ut. Var den grön? Rosa? Kraven sänks successivt och jag fasar för att ge mig ut i vimlet igen samtidigt som jag inser att det är ett nödvändigt ont då alternativet innebär en klarblå tärnklänning. Jag är onekligen i behov av hjälp. Var kan jag hitta en fantastisk festklänning utan att behöva leva på nudlar hela sommaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0