Några tankar om schlagerdängorna

Tittade på Melodifestivalen i lördags. Har inte sett finalen på flera år, än mindre delfinalerna i år. Jag blev helt klart positivt överraskad. Vilken show! Jag, som aldrig någonsin röstat i en sådan tävling, ringde snabbt in 4 röster på mindre än två minuter. På helt fel låtar, visade det sig.

Mina starkaste minnen av Melodifestivalen rotar sig djupt ned i barndomens minnen. Schlagerdängorna från förr är lite som Madeleinekakor för mig. Men minnet är inte att jag satt uppe till långt efter läggdags och hejade, utan att det alltid - utan undantag - var FEL LÅT som vann. Imorgon är en annan dag. Eloise. Stjärnorna. Fel låt. Så ock i år.

Vinnarlåten var inte ens i närheten av mina preferenser. Som egenutnämnd expert när det kommer till musik röstade jag på Jöback (herre, vilken scenkänsla), Eric Saade (kommentar överflödig) och Salem Al Fakir. Att Jöback inte hamnade på en bättre placering än vad han gjorde gör mig konfunderad. För om jag bara haft en röst att ge bort skulle den tveklöst gå till den mannen. Den rösten. Den scenen. Vilket slöseri.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Madeleinekakor alltså...??

2010-03-19 @ 08:56:24
Postat av: C

Kan du din Proust? På spaning efter den tid som flytt?

2010-03-25 @ 13:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0