Bröllopsyran..

.. är äntligen över. Med betoning på äntligen. Det är egentligen inte själva bröllopet jag opponerar mig emot, mest mediebevakningen och allt ståhej runt omkring. Men nu har de lyckliga tu så fått varandra. Jag är ungefär lika glad över det som jag blir när jag läser i Sydsvenskan att Klara och Thomas i Sjöbo har slagit sina påsar ihop. Måttligt, med andra ord. Samtidigt är ett bröllop alltid ett bröllop och jag kan inte låta bli att erkänna att jag hade väldigt svårt att slita blicken från TV:n när gästerna anlände och Vickan entrade kyrkan. Så svårt att köttbullarna brändes vid och spaghettin kokade över. Men jag fick mig en god blick av klänningarna, kyrkan och bröllopsgästerna! Nu är det bara dags för nästa sommarplåga - fotbolls-VM att 1. bli spännande, 2. ta slut. Sedan semester!



Bröllopskortege. Inga konstigheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0