Att koppla av

Det kommer en tid på sommaren då arbete blir extra odrägligt. Då det enda jag kan tänka på och vill ha är semester. Denna tiden har kommit nu. Vinterns långa och hårda arbetsdagar följt av vårens ständiga resande börjar ta ut sin rätt. Jag är i kraftigt behov av semester. Jag tittar ut genom fönstret och möts av sol och glada människor i shorts med picnickorgen i högsta hugg. Lediga.

Helgen var underbar. Lång. Solig. Jag har bränt mig över hela kroppen, men vad gör väl det? Jag räknar inte längre veckorna, jag räknar dagarna. Var har den här sommaren tagit vägen? Vad hände med juni? Nu är det dags för mig att rycka upp mig och börja njuta av både sol och värme. Börja trappa ner, helt enkelt. Och snälla sommar, stanna till augusti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0