Kaffe, kaffe, bara vanligt kaffe

Nattens värmeslag som pågick på mitt hotellrum går bara att sammanfatta i ett enda ord. Olidligt! Ett åtta kvadratmeter stort rum med fönster (!) i västerläge och ingen möjlighet att vädra ut. En liten, puttrande gryta är nog den bästa liknelsen jag kan åstadkomma i det fallet.

Värmeslaget ledde till sömnbrist, som i sin tur har lett till den trötthet jag nu upplever. Lyckligtvis är kontoret härligt luftkonditionerat (ibland med lite väl hög frekvens och då stryker jag ordet härligt ur den meningen) och lyckligtvis producerar kaffekokaren väldoftande, starkt, nybryggt kaffe ett par gånger per dag. De få gånger jag har försökt ge mig i kast med den maskinen har utfallet närmast kunnat liknats vid mörkt te och jag försöker för allas skull undvika detta. Jag tar aldrig sista skvätten, med andra ord. Efter min senaste tur till köket möttes jag av en full kanna. Precis som det ska vara.

Starkt och svart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Något positivt i allt elände.

2010-07-21 @ 10:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0