Söndagmåndagsång

Här är den igen. Söndagskvällen. Kommer lika tätt och ovälkommet som en skånsk vintervind, men nu är vi i alla fall här. Börjar få lite rutin på det här. Städ, tvätt och pack. Alltid lika roligt. Jag gör mig redo för en lång vecka i Stockholms tecken, men när jag tänker på att alternativet är Köpenhamn känns det genast lite bättre. Jag vet inte varför, men jag har börjat känna en sådan otrolig avsmak inför att arbeta i Köpenhamn. Det sägs att man blir mer patriotisk ju mer man reser i världen, men aldrig hade jag anat att ett besök till vårt röd-vita grannland räckte för att få detta bekräftat. Nog om det. Idag har jag investerat i en härligt dunig och fjädrig jacka, som förhoppningsvis ska hålla mig varm i norr. Kyla, hit me! Jag är redo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0