Hypnotisören

Klämde dryga 200 sidor av Hypnotisören igårkväll. 50 sidor från slutet gav jag upp. Kände mig konstigt mätt på boken. Verklighetsförankringen, som länge varit på glid, tappades plötsligt helt. Det intresserade mig inte längre att läsa färdigt boken. Jag kunde inte relatera till den. Jag vet inte om det beror på det faktum att klockan var kvart över ett på natten eller att Kepler helt enkelt tappat det. Någonstans kring följande citat smällde jag ihop Keplers opus;

"..den stora finanskrisen slog till som en följd av de nyliberala vägvalen och plötsligt hade landstingen inga resurser..."

En ny teori kring finanskrisen, känner jag. Jag suckar tungt och återgår till Johan Norberg. En man som inte gör mig besviken.


Kommentarer
Postat av: Louise

Efter din varning om att du knappt vågar läsa boken när du är ensam smällde jag långsamt igen den. Vet ju hur min fantasi ter sig. Får öppna den ikväll igen när jag inte längre är ensam...

2010-01-28 @ 15:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0