2010 har bara börjat

Så har ett nytt decennium tagit fart. Vi hade ett fantastiskt avslut på det förra, följt av en dag full med TV, vila och god, men onyttig, mat (nyårslöftena börjar väl inte gälla förrän vecka 1? Eller möjligtvis 2:a januari..). Sedan har det bara rullat på. Innan jag så mycket som hann blinka befann jag mig på flyget med en fullpackad resväska och tusen to-do-notes i kalendern. Och nu sitter jag här i ett svinkallt Stockholm och knappar in det sista som ska knappas in innan årsbokslutet. Jag vill gärna understryka att det är söndag idag. Vilans dag. Men inte här, inte. Här är tomteverkstaden i full gång. Ikväll återvänder jag till mitt hotellrum, denna gång med fönster. Aldrig trodde jag väl att jag skulle kunna bli så glad för ett fönster..

Jag längtar redan intensivt till vecka 4, eller möjligtvis vecka 5 (hatar det här med att bokslut och de som arbetar med det bara pratar i veckor. Vad är det för fel på datum?). Då ser jag främst fram emot lugn och ro. Eller varför inte längta till pensionsåldern redan? För er som antingen redan är pensionerade eller hinner med lugn och ro måste jag förresten starkt rekommendera Sherlock Holmes, som jag och Erik var och såg på biffen igår. Robert Downey Jr. verkar inte bara ha gjort en stark insats på rehab, utan gör det även i filmen, som nådde högt över förväntningarna. Gå och se!



Perfekt underhållning i vintermörkret. En ren Downey Jr som en spetsfundig, men knivskarp Sherlock Holmes


Kommentarer
Postat av: Lojsan

Svårt att nu förstå att du för 1 ½ år sedan frivilligt valde att inte ha så mycket semester för vad skulle du hitta på om du inte jobbade...

2010-01-03 @ 19:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0