Att vara unassigned

Att vara unassigned är inte kul. Så skulle jag väl rätt och slätt kunna sammanfatta det. För er som inte är inne i konsulttugget innebär det att man sitter utan uppdrag på kontoret och rullar tummarna. Rulla tummar kan innebära interna kurser, interna projekt eller intern nätverksuppkoppling. 3 dagar och jag håller på att klättra på väggarna. Det finns de som suttit där i 3 månader. Det värsta med det hela är att jag inte alls klättrar på väggarna. Jag blir så fruktansvärt förslappad. Lat, rent ut sagt. Från att ha snittat 70 timmars arbetstid i veckan har jag gått tillbaka till ruta 1 utan att blinka. Utan att våndas eller reflektera öve det sitter jag nu av tiden på kontoret. Skönt? Kanske lite. Men hur pass förslappad ska jag bli? Att möta den bistra verkligheten imorgon (vilket jag mjukstartar med att göra en halvdag) kommer kanske att komma som en ren och skär chock för mig. Som att få en nia som ringer i öronen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0