Alla hjärtans överskattning

Idag inträffar den mest överskattade högtiden på hela året. Alla hjärtans dag. I all konsumtionistisk iver trillade jag dit och köpte en fantastiskt fin present till Erik, som jag toppade med ett par röda rosor. Romantikern i mig lever fortfarande med andra ord. Jag har dock inga större förhoppningar på att få något själv. Och är helt nöjd med det. För även om det är härligt att ge och ännu härligare att få (eller var det tvärtom?) är och förblir alla hjärtans dag en kommersiell högtid, påhittad och hitförd av handeln i en slags hyllning till tvåsamheten. Trots detta har den ändå de senaste åren lyckats bli en svensk angelägenhet utan någon historisk återkoppling. Och lite av ett hån mot alla singlar där ute. Men idag struntar jag i det. Idag visar även jag kommersiell kärlek och uppskattning. En kollega till mig friar till sin flickvän idag. Så tacky är inte ens jag. Jag nöjer med mig ett par mörkblå mockaskor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0