Regn

Vart jag mig än vänder regnar det. Det är inte ett härligt litet sommarregn vi talar om här. Nej, det är snarare Nilen som flyter ner längs gatorna. Efter en raid på stan i jakt på gummistövlar (check!) var jag dyblöt utifrån och in. Jag drog ett djupt andetag och förberedde mig på en sista vända ut över gården för att hämta ner min resväska från vinden. Väl där uppe möts jag av ett konstigt, smattrande ljud och väl inne i vindsförrådet ser jag att mina värsta farhågor har besannats. Det är en läcka i taket, varifrån det mycket bestämt droppar regn i jämn takt rakt ner på alla mina vinterjackor, vinterskor och balklänningar.

Nu är det inte längre bara änglarna som gråter. Även jag fäller en tår eller två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0