Städ, flytt, fix

Så ser min tisdag ut. Har tömt min gamla lägenhet och sprungit upp och ner till vinden som en dåre. På min gård finns det tre dörrar. Den ena leder till den gamla lägenheten, den andra till den nya och den tredje till vinden. Detta innebär att jag burit, kånkat, lyft och stojat fram och tillbaka i flera timmar nu. Helt. Slut.

Annars gillar jag konceptet flyttdag. En vanlig vardag till fix och plock. Slippa ta det en helg eller en kväll. Om jag bara haft ett par extra starka armar (och kanske en extra stark rygg) till min hjälp hade det varit ännu bättre. Nu har jag precis släppt in städfirman i den nytömda lyan och hoppas på underverk. Den var inte fin när jag lämnade den. Inte alls. Fick punga ut 400 kronor extra för fönsterputs, men det är det säkert värt. Håll tummarna för att det är mulet på torsdag när besiktningen sker.

Nu en liten vila. Det har jag bannemej förtjänat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0