Solsting?

Jag tror jag har bränt mig. Allt mitt tjat om solen fick även mig att hålla tyst då solen äntligen uppenbarade sig några underbara timmar under helgen. Då var jag inte lika sprudlande. Under söndagens bakfyllerus skulle jag helst av allt vilja ligga hemma, äta mat och läsa en bok med regnet piskande mot rutan, men jag möttes av strålande solsken när jag vaknade. Hade jag bott vid Medelhavet hade jag förmodligen kunnat låta saken bero, men nu bor jag i Sverige och det är högst oklart när, eller ens om, man får se solen igen. Så jag fick snällt släpa mitt trötta arsle hela vägen till västra hamnen, där jag faktiskt avnjöt några underbara timmar med massa vatten, nya neo och ny bikini.

Idag kan jag inte sitta med benen i kors, för de är så brännande heta. Samma sak med mitt ansikte. Att luften står still på jobbet hjälper inte. När, när, när ska jag lära mig att sola med måtta?

Kommentarer
Postat av: Louise

...eller kanske börja använda solskyddskräm??!!

2009-06-02 @ 10:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0