Obsessions

Okej, nu får jag helt seriöst sluta obsessa om vädret. Kan bara i ett sista infall tillägga att idag skiner solen och mitt humör är tusen gånger bättre. Att det kan vara så lätt. Punka på cykeln ledde till att jag missade det tidiga tåget och metron var en kvart försenad, men vad gör väl det när solen strålar?

Men enough. Inget mer SMHI. Har haft en lugn helg. En vit sådan också, för den delen. Såg Änglar och demoner i lördags. Okej, Dan Brown är superskicklig när det kommer till symboler, religion, pentagram och you name it. Men som författare? Tröttnade förvisso efter en fjärdedel av boken (VAD exakt skilde storyn från Da Vinci-koden förutom location?), men det är inte supersvårt att lista ut vad som ska hända. En infiltratör i Vatikanen, frågan är bara vem. Missförstå mig rätt nu, den var ju spännande och så, men allting skedde ju med millimeternoggrann precision. De missade mördaren EXAKT på sekunden. De räddade personer EXAKT på sekunden. En halvdant uttänkt plan, med ganska stort utrymme för misslyckande, gick i lås EXAKT enligt planerna, för att utmynna i upplösning av banalast tänkbara sort. Lägg sedan till att alla vet allt om allt (med allt menar jag katolicism, Vatikanstaten, anti-materia och ) och du har Dan Brown i ett nötskal. Enligt mig. Och Robert Langdon? Alltid en snygg side-kick, aldrig någon kärlekshistoria. Är han bög, månne?

Hur som. Jag ville se Duplicity eller The Reader, men böjde mig som vanligt för starkare krafter. Nästa gång, kanske? Kanske..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0