Göteborg

Precis hemkommen från Göteborg. Har inte varit där på flera år. Förmodligen av en anledning. Inte för att det inte var trevligt, men mest för att det är en stad jag nog aldrig skulle kunna tänka mig att bo i. Vilket förvisso få städer är. Tyvärr (men inte helt oväntat) hade vi otur med vädret. Men trevligt sällskap, shopping för pengar jag inte har, god mat, sightseeing och lite vin rådde bot på det.

Jag tycker dessutom alltid att det är fantastiskt kul att träffa mina singelkompisar. De har så många historier och äventyr att bjuda på att jag alltid får något drömskt i blicken. Inte för att jag vill byta för allt smör i Småland, men singelvänner skapar ofta roligare diskussioner. Intressantare, helt enkelt. Plus att de inte sällan har en något cynisk syn på livet som jag älskar och kanske avundas. Jag tycker dock att jag trampar genom mitt förhållande alldeles perfekt bitter. Med en touch av tantvarning. Espresso, tryffel och calvados på maten. Normalt för en 26-åring?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0