Sötkoma

Har hamnat i ett tillstånd av sockerchock. Gårdagens glöggparty innebar flertalet smaskigheter, däribland dadlar, pepparkakor, chokladtryffel och choklad. Jag är ingen stor glöggdrickare, men smuttade artigt i mig nästan hela koppen. Slutsatsen vi kan dra av det här är alltså att jag överdoserade socker igår, något som gjorde mig sanslöst trött och jag gick och la mig utan ordentlig mat i magen. Varför ändra ett redan inkört spår, tänkte jag i morse och satte i mig saffransgifflar till frukost, följt av marmeladmackor i Flöng. Upp med blodsockret. Nästa vecka väntar fullkornspasta, sallad och löpbandet. Eller varför inte nästa år?

Och speaking of Flöng. Trodde aldrig jag skulle få säga det här, men idag är min sista dag här! Alla verkar väl införstådda i detta och det gör mig glad. Inga överraskningar och ingen som ber mig att stanna. Efter Flöng väntar förhoppningsvis Stockholm. Vilken kontrast. Kan nog bli mycket spännande, det här. Men först; avslut av helvetet. Fem och en halv månaders kamp mot lögner, dumhet och feghet är äntligen över. Får man säga så? Inte PK?
Trackback
RSS 2.0