Julkänslor?

Inga. Julpynt? Inget. Julefrid? Ingen. Julklappar inhandlade? Två. Så några poäng plockar jag ändå hem i stora julspelet. Utöver det känner jag mig mest som Grinchen och kommer förmodligen (eller förhoppningsvis) sova bort hela julen.

Jag hade till och med mer julkänslor när jag firade jul i ett 35-gradigt Australien. Snö  och kyla lyste naturligtvis med sin frånvaro, men Gudarna ska veta att de vet hur man pyntar sina hus där. Dagen innan det bar av mot julfirande på pittoreska Stradbroke Island tittade jag på en "Vem-kan-julpynta-sitt-hus-mest"-tävling i Brisbane. Fruktansvärt tacky, men ändå rätt kul att se alla krubbor, tomtar och fejksnö i hettan. Åhh, en liten promenad längs memory lane bjöds det på där, helt kostnadsfritt.



Kanske är det här vad som krävs för att rätt chrismas spirit ska infinna sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0