Husligheter

Till skillnad från vissa andra är jag väldigt glad att jag inte är född på 1930-talet, tillika en av 50-talets hemmafruar. Har gått runt och städat och donat hela lägenheten och nu stundar lördagsmiddag. Efter gårdagens julefrokost känns det som en lagom nivå på uppgifterna, men jag skulle inte ha ett dyft emot att betala för det. Avdragen på hushållsnära tjänster, pigskatten även kallad (i sossemun, vad är det för fel på att vara piga?), är något av det bästa som hänt sedan skivat bröd. Den dagen min lönesedel visar ett annat (läs högre) belopp är det något av det första jag ska införskaffa mig.

Men idag är den inte mycket att hurra för och jag tycker att jag har det svårt att gå ihop redan som det är. En sambo som kan stå för halva hyran vore kanske något? Och vilken väg är inte lämpligast att välja för att nå dit om inte genom magen? Så nu bär det av till Ica Maxi för att inhandla ingredienser till en dundermiddag i min nystädade lägenhet. Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Lojsan

Tänk den dagen skivat bröd kom, då trodde man lyckan var fullgjord, men icke...

2009-12-07 @ 09:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0