Glögg, lussebullar och pepparkakor..

..hoppas jag på ikväll på lussefikat hos Lotten. Enligt facebook, min ständiga källa till information, har jag sett att det har bakats både det ena och det andra kvällen till ära. Hoppas verkligen att jag har kommit i form till dess. Här i Flöng är jag för tillfället väldigt mycket ur form. I Malmö råder fortfarande någorlunda behagligt klimat (skånsk vinter minus vindarna), men i Flöng är det andra bullar. En kyla så bitande att inte ens en rysk pälsmössa hade avhjälpt, och lite snö och frost på det. Kunde seriöst inte känna mina händer när jag kom in från långdistanspromenaden i morse. Lite trevligare nyheter är att solen skiner klart för första gången... i höst. Det var längesedan, men jag känner igen den. Gör lite fler och tätare besök, vettja!

Nu sitter jag och väntar intensivt på att klockan ska slå halvtolv och jag ska gå på lunch. Det är mycket tomt här idag, eftersom alla andra konsulter blivit omplacerade. Borttagna. Men inte jag, inte. Med radion som enda sällskap sitter jag här och räknar minuterna. Jag fasar för att ta itu med något nytt, tänk om det drar ut på tiden och jag inte får sluta imorgon. Och jag som aldrig varit arbetsskygg tidigare. Herregud, se vad Flöng har gjort med mig. Tack, Flöng. Tack, Deloitte.



Mitt ljus i mörkret för tillfället

Trackback
RSS 2.0