Kräftkalas

Jag kan inte skryta med att jag är något större kräftfan, men visst utgör väl kräftkalas ändå väldans roliga fester!? Kanske har det att göra med att de alltid infaller på sensommaren och är så härligt förknippade med allt som hör sensommaren till, eller är det kanske för att konceptet lite mat och mycket sprit oftast blir en oslagbar kombo!?

På kräftskivan jag deltog i i lördags inmundigade jag en kräfta och två snaps. Jag tror (och hoppas) att jag var den enda som stod för den ekvationen, då nästan uteslutande alla andra åt cirka 20 kräftor var. Hur som helst så funkade det för mig, för det var längesedan jag hade så roligt utan att bli alltför trött. Kvart över sex satte jag första foten innanför dörren hemma hos mig, vilket också var samma tid jag gick upp i morse. Behöver jag säga mer om dagens tillstånd? Tänkte väl det. Dagens arbete tillåter med andra ord lite nytta och mycket surfande. Måndag i kubik.



Min enda förtärda kräfta. Smarrig, men tillräcklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0