Färgval

Jag är inte längre bostadslös. Halleluja. Och ett förstahandskontrakt har jag rott hem. Halleluja igen. En nyrenoverad tvåa så centralt man kan komma i Mamö. Ja, naturligtvis finns det en hake. Eller flera. Storleken, till exempel. Våningsplanet. Takhöjden. Garderobsbristen. Balkongbristen. 

Men. Den är nyrenoverad och söt, jag kan få tvärdrag och den är min alldeles egna. Har nu kommit till färgvalsdelen. Grönt är lugnande. Blått känns lite kallt. Rött sägs framkalla hunger, men är strängt förbjudet (fattar väl jag också, med rött i sovrummet kan jag ju lika gärna bedriva illegal verksamhet med låg moral där). Nej, grönt får det bli. Sedan ska jag sitta i min lilla tvåa och hygga mig till döddagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0