Fredag!

Det är något alldeles speciellt med fredagar, inte sant? Det spelar ingen roll hur tunga, svåra eller besvärliga vare sig dina kollegor eller arbetsuppgifter är, för det är fredag! Den första timmen efter att ha lämnat jobbet för veckan med vetskapen om att man har TVÅ sovmorgnar och EN hel helg framför sig  - ja, den är bara oslagbar. Jag sitter just nu och längtar efter den känslan och hoppas att ingen av mina jobbarkompisar läser det här. Är det bara jag eller har jag slöfockat till mig rejält på sistone? Vad hände med den tiden då jag fröjdligt jobbade och inte hade något emot att åka in en lördag eller dra upp datorn hemma en söndag? Vinter, kallas den tiden tror jag. Dessutom är jag inte särskilt arbetsbelastad just nu, så det gör väl sitt.

Och nu en hel helg, som jag hoppas bjuder på lite solstrålar, lite vin, lite träning och trevligt sällskap. Men först lite bokföring och dataportalsinstallation, sedan är saken mack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0