Äntligen mars..

.. och ett steg närmare våren! Jag har inte berörts avsevärt av vintern i år, men det är ju alltid skönt med vår i luften; fågelkvitter, vintergäck och att slippa klä sig lager på lager på lager. Just idag är det gråmulet, men bara känslan av att de tunga, gråa månaderna - januari och februari - äntligen har kommit till vägs ände är lättare att hantera. 
 
Med våren kommer shoppingsuget åter. Men den här gången är jag sugen på pastellfärger och trenchcoats, gympaskor och jeansjackor. Och glasögon, tydligen. Just det sistnämnda gick jag loss på idag. Efter ett snabbt besök på Synsam när Victor spelade tennis i förra veckan fick jag konstaterat det jag länge misstänkt; mina älskade Guccibågar som någon har "råkat" trampa på är 1. slut i lager och 2. olagningsbara. Jag fick även bekräftat att jag inte köpte dem "för något år sedan" utan för hela sex år sedan. Så jag screenade av butiken på deras nya - betydligt mer uppdaterade - utbud och hittade mycket som jag var sugen på som inte var ett par gamla vinda bågar från 2009, som jag numera tittar på TV i. Idag var jag åter på synundersökning och intentionen att hitta ett par nya glasögon. Basic bitch som jag är, är jag inte sen med att hoppa på nya erbjudanden och kunde inte motstå månadsabonnemang på glasögon. Så nu blir det inte bara ett nytt par utan två - och ett par solglasögon. Äntligen ska jag kanske kunna visa mig ute utan att skämmas ögonen ur mig med glajorna på! Hur mina nyförvärv ser ut blir en cliffhanger i cirka tre veckor till.

(null)

Snart är alltså mina tejpade glasögon ett minne blott. Det är däremot inte den syrenlila tröjan. Plötsligt vill jag bara ha allt i den färgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0