Nya tider

Jag var övertygad om att hela familjen skulle vakna med tuppen i morse, eftersom vi ställde om klockan i lördags natt, men tji fick jag. Alice yrade upp strax efter min klocka ringde och Victor tog sig en sovmorgon till närmare halvåtta. Ny tid. På vardagar vet han verkligen hur man unnar sig sömn, men på helgerna vill han ofta vara uppe och hoppa redan vid halvsjusnåret. Jag antar att det jämnar ut sig när han närmar sig tonåren. 
 
I övrigt har det varit en lugn, men blåsig, helg. I lördags åkte vi raka vägen till Ystad efter tennisträningen för att fika, snacka skit och träffa kusinen. Allt i äkta halloween-anda. Victor lämnar inte gärna huset utan cape, skelettröja eller mask. Helst inget av det, vilket bådar gott inför förskolans halloweenfirande imorgon. Igår blåste det så mycket att vi unnade oss en mysig innedag. 
 
Och idag är det måndag igen! Tillika bokslustvecka. Aldrig har väl veckorna gått så snabbt som sedan jag bytte jobb, vilket både är bra och dåligt. Vad jag inte har hängt med på är att hösten har kommit för att stanna och högt läge att dra fram både vantar, mössor och vinterkläder till hela lilla famljen. Eventullt ett busskort också, då dagens cykeltur var något av det mest obehagliga jag utsatt mig för länge. En liten försmak på vad som komma skall, antar jag.
 
(null)
 
Hur glad är man inte när man får gå klädd såhär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0