Ny månad, nya tag

Jag kan inte minnas senast en månad sprang iväg så snabbt som september har gjort i år. Jag kan heller inte minnas senast jag haft en så stressig jobbmånad. De har nog funnits, men inte de senaste åren. Inte en dag har jag kunnat andas ut, men väl fått in 28 budgetar och klarat av mitt första bokslut. Snart, i alla fall. Sedan börjar allt om igen. Utmaningen och stimuleringen, som jag så intensivt suktade efter, har jag fått med råge. 
 
Under all den här tiden har hösten äntligen (?) kommit. Jag älskar hösten! Jag älskar början av det mysiga och ruggiga, när man kan krypa upp i soffan efter en bättre gryta och höra vinden vina utanför. I oktober är det mysigt, i mars är det fruktansvärt. Men än så länge njuter jag, trots att jag kankse inte är fullt lika förtjust i att cykla hem i motvind och piskande regn. Och speaking of höst, kanske är det dags för mig att drämma till med säsongens första boeuf bourguignon imorgon. När bokslutet väl har lagt sig och tiden äntligen räcker till igen. Det är i alla fall vad jag intalar mig. 
 
 
Vad säger höst mer än en mustig gryta? Det vore väl kantareller i så fall, vilket för övrigt skulle bli en perfekt förrätt. Jag har stora matplaner för morgondagen, hör jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0