Slut som artist

Efter att ha haft barn som har varit sjuka i omlott i snart en månad var det bara en tidsfråga tills jag själv skulle drabbas. Jag hoppades naturligtvis in i det sista att så inte skulle bli fallet, men föll på målsnöret i förra veckan. När snorandet äntligen började avta och natthostandet var ett minne blott blev det plötsligt min tur. Hela förra veckan kantades av halsont, men inte så mycket mer. Förrän jag i söndags morse försökte prata - helt utan framgång. Min förkylning hade satt sig på stämbanden. Två dagar senare är statusen oförändrad. Fortfarande ingen - eller så gott som ingen - röst. Lyckligtvis försörjer jag mig inte på att sjunga, men det hade ändå varit skönt att kunna yppa ett ord eller två utan att gå upp i falsett. Mars - gå över. Låt våren komma, och förhoppningsvis lite friskare tider med den. Nu, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0