Vit som snö

Efter en historiskt varm höst - och jul - slog slutligen rysskylan till. Med besked. Den här veckan har inte bara temperaturerna klättrat under minusstrecket utan snön har även fallit. Och smält bort. Och fallit igen. Nästa vecka ska det blir upp till tio minusgrader. Tio skånska minusgrader. De är inte att leka med. Jag, som oroade mig förfärligt mycket för den globala uppvärmningen och klimatproblemet istället för att njuta av den ljumma hösten, blev till en början glad över snön. Äntligen kunde Victor få komma ut i pulkabacken igen! Glädjen blev dock kortvarig när jag insåg exakt hur kallt det var utomhus. Varken jag eller Victor var så sugna på att spendera tid i pulkabacken med skånska isvindar innanför jackorna. Nu längtar jag naturligtvis efter våren igen. En vecka extremvinter per år borde räcka. Det återstår att se hur länge den här håller i sig. 


Snön ligger vit på marken. Hoppas detta inte innebär några problem för min framfart till jobbet imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0