Avvänjning

De första veckorna efter förlossningen levde jag på lösviktsgodis, sötsaker och choklad. Det kom därför som ett abrupt uppvaknande för mig när jag erfor att allt detta innehåller mjölk i en eller annan form och skulle alltså uteslutas ur min kost. De första dagarna var värst. Jag drömde om choklad och fick springa förbi hyllorna i affären för att hindras från att helt sonika slita upp en förpackning och trycka i mig innehållet.

När det nu gått nästan två veckor tycker jag inte längre att det är så farligt. Kanske var det exakt det här min kropp behövde. Jag blir förvisso fortfarande bottenlöst hungrig efter varje amning, men stillar det nu med annat än tre chokladkakor. Därmed inte sagt att jag inte längtar ihjäl mig efter den dag jag kan ta mig en chokladbit igen. Vilket borde vara någon gång nästa vecka! Men vem håller räkningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0