Kvällsjobb

Det var minsann inte igår jag ägnade mig åt kvällsjobb. Eller, det var just igår jag gjorde det senast, men utifrån det var det längesedan jag arbetade såväl sena kvällar som helger. Allra minst kombinationen av de två. Med en lång sommarledighet i sikte tycker jag dock att jag kan offra mig. Det krävs ju ändå att jag är utvilad till morgondagens visningsbonanza. Inte mindre än sju visningar ska vi klara av imorgon, och ytterligare tre på vardagskvällar veckan som kommer. Något ska vi väl ändå finna?

Åter till ämnet. Jag sitter alltså här och plitar på en halvtaskig rapport med halvtaskigt underlag och hoppas att jag kan hoppa i säng snart. Allt detta arbete härleder sig naturligtvis till mitt Stockholmsuppdrag. För att generalisera grovt verkar ju folk i Stockholm jobba alldeles vansinnigt mycket. Av egen fri vilja. Jag vill såklart ha ett arbete där jag känner att jag trivs så pass mycket med arbetsuppgifterna att jag gärna arbetar över om det krävs, men att sitta till midnatt varje kväll kan väl ändå inte vara rimligt? Förutom just idag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0