Golden Globes

Måndag i början av januari, tillika min första jobbdag på... länge! Min så kallade handledare är dock inte på plats, så jag scrollar mail och fräschar upp minnet på systemen, samtidigt som jag försöker njuta av lite egentid. Och kaffe. Svepte två koppar hemma i morse och har nog hunnit med ytterligare tre koppar på kontoret. Får bli stopp efter denna. 
 
Saker man hinner göra framför datorn på en icke-fullspäckad arbetsdag är ju att gå igenom internet. Och inte bara det gamla vanliga; sociala medier och lite nyheter, utan faktiskt läsa hela artiklar och besöka siter utöver de vanliga. Jag läste till exempel hela blogginlägg idag för första gången i mannaminne. Samt insåg att Golden Globe-festligheterna gick av stapeln i natt. Vad passar då bättre än att göra en liten sammanfattning av mina favoriter? Ifall någon skulle bry sig. Just det, ingenting.
 
 
Julia Roberts skulle visserligen kunna klä sig i en sopsäck och ändå vara vackrast på festen, men hon strålar verkligen i den här Stella McCartney-kreationen. Kul med något annorlunda!
 
 
Emma Stone är aldrig fel. Kanske alltid det säkra före det osäkra (utom möjligtivs på förra årets Oscarsgala), men inte en röda mattan-miss i sikte.
 
 
Inget glitter är dåligt glitter, och Keri Russell visar prov på att det uttrycket stämmer. 
 
 
Lupita Nyong'o i en fantastisk axelbandslös klänning. Jag älskar den blåa färgen!
 
 
Den här Valentino-kreationen har alla rätt! Precis så som en galaklänning ska se ut. Djupt urringad rygg, vacker färg och långt släp. Fem av fem för Gemma Chan.
 
 
Och apropå släp och Valentino, har väl ingen missat prisvinnaren Lady Gagas klänning, som var så mycket mer än bara en klänning. En hyllning till Judy Garland och ett totalt ÄGANDE av röda mattan.
 
På det hela taget en ganska stark röd matta med mycket färg. Framför allt efter förra årets ställningstagande #timesup. Ett hedervärt projekt, som resulterade i att alla kvinnor var helt svartklädda på Golden Globes. Nu laddar vi för Oscarsgalan och klänningsbonanzan därifrån. Vilka filmer som är nominerade? Jag har ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0