Firandet fortsätter

Om förra veckan var galen har den här veckan minst sagt gått i samma anda. Med mötesbonanzor på jobbet varje dag, tjejmiddag, två födelsedagar med allt vad det innebär och en bröllopsdag har tempot hållits uppe. Däremellan har jag försökt klämma in lite träning, matlagning, tvätt och tja, livet. Nu avslutar vi veckan på topp. Två i familjen är ett år äldre och en väntar OTÅLIGT på sin födelsedag om en månad. Kyligt aprilväder har dominerat veckan, men när vi intog en bättre pizzamiddag på mysiga Mastio ikväll fick jag hopp om våren. Igen. Kan man hoppas på en härlig påsk?

(null)
(null)
(null)

Alice fyllde 4 år i onsdags. Väcktes av skönsång, fick presenter i sängen och blåste ut ljus - ivrigt påhejad av storebror. 

(null)
(null)

I lördags hade vi bröllopsdag. 6 år! Vi firade med en barntät lunch på Kajuteriet och en barnfri (nåja, i alla fall vid matbordet) middag på kvällen. Sedan omtalade Störst av allt på Netflix. Krångligare än så behöver det inte göras. 

(null)
(null)

Och idag fyllde Erik år. Fick skjorta, te och frukost på sängen innan jag och Alice begav oss till gympa. Efter Victors simskola tog vi en gemensam promenad till Mastio, där vi intog födelsedagsmiddagen. Otto var tydligen fokus för mina bilder. Påskfin och allt. 

Nästa vecka är det mycket riktigt påsk. Skönt, men stressigt. Jag har hur mycket som helst att göra på jobbet, men hoppas på ett par effektiva dagar. Det vill säga att andra är tillgängliga OCH behjälpliga. Och så kommer ju en - kanske årets - höjdpunkt tillbaka. Säsongspremiären av Games of Thrones. Minns NÅGON något från tidigare säsong...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0