Minns i november..

.. den ljuva september? Kanske ska jag ta och njuta lite mer av årets härligaste månad medan den pågår? Vädret är fortfarande ljumt, men den extrema hettan är över. Kvällarna är något kortare, men jag sover bättre på nätterna. Höstmodet börjar trilla in och så sakteliga kommer jag i mina gamla kläder. Det är skönt att klä sig i något annat än shorts och flipflops. Faktiskt. Kuriosa: I Australien säger man thongs (samma ord som för stringtrosor, reds anm) om fliopflops, så döm om min förvåning när jag - trött, jetlaggad och allmänt förvirrad - anlände till Sydney för transfer efter en dygnslång resa och såg skyltar "No thongs on planes" överallt. 

Sedan sist? Jag och Otto var på maskeradfest i Ystad. Utklädda till något som Gatsby släpat in. Åkte hem, åt pizza och ägnade förra veckan åt återhämtning. Och valkompasser. Inget nytt under solen där inte. 

(null)

We are family!

(null)

Sedan försökte jag ta itu med lite träning efter ett par dagars halsont och allmänt tjyvigt tillstånd. Vad som hände? Jag drog min gamla runda på 7 kilometer och blev sedan - just det - tjyvig. 

(null)

Något långsammare, men ändock; 7 kilometer utan uppehåll. 

Och i fredags var förskolan stängd. Då åkte jag med tre barn, två kompisar till barnen och deras mamma till Lund för att gå på Alice i underlandet-utställning. Så mysigt, men även lite jobbigt. Hur orkar förskolepersonalen göra utflykter med tjugo barn?

(null)
(null)

Fint och roligt på Kulturen, men jag var som vanligt inte särskilt aktiv med kameran. 

(null)

Vi avslutade veckan med att gå och rösta. Framåt, marsch. Vad hände? Resultatet blev.. just ingenting. Fortsättning följer. Eventuellt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0