Fullt ös

De senaste dagarna, för att inte säga veckorna, har verkligen gått i ett. Lite väl mycket i ett, för min bekväma smak. Jag älskar rutiner lika mycket som jag älskar att vara hemma och eftersom jag redan i somras insåg att september skulle bli intensiv har jag i smyg längtat till den här veckan. Inga fler måsten! Samtidigt har allting såklart varit jättetrevligt, men nu behöver både jag och min redan så tunna plånbok återhämta oss lite. 

Förutom terminsstart med alla barnens aktiviteter, tjejmiddag, bokklubb, middagar, BVC-träffar och mammaträning, så var väl månadens största happening det bröllop vi var på i Stockholm i helgen. Ett jättefint, krispigt höstbröllop på vackra Ulriksdal, men även mycket fixande, trixande och planerande med barnvakt, resor, hotell och presenter. Allt som hör ett bröllop till som blir lite mer komplicerat med tre barn inblandade. Det var dock bara minstingen som fick ynnesten att följa med på festen. Och han gjorde - mot all förmodan -  succé. Kanske inte enligt de andra gästerna, men enligt mig. Inga gallskrik eller bryt, inga bajs- eller kräkincidenter och relativt långa sovstunder. Framför allt gick flygresorna som en dans. Bådar gott för framtiden. 

(null)
(null)

Här trängdes vi på planet. Fokus vid mitt iordninggörande var att se piggare ut och sminka över finnen på kinden. 

(null)

Ulriksdals slottskapell - och brudparet - var verkligen vackra. 

(null)
(null)

Erik bör verkligen inte sadla om till fotograf. En bild lyckades han få till där jag var någorlunda beredd. Att han ska ha koll på skuggor och sådant i fotoögonblicket är väl att begära för mycket? Hur som lyckades finnen - och vissa mörka ringar - täckas över. 

(null)

Jag bör inte heller sadla om till fotograf, eftersom jag glömmer att ta bilder. Här är den enda jag tog under kvällen. Brudvalsen i konfetti. 

(null)

Efter en lång natt åkte vi hem och syskonen återförenades. 

Nu ska jag ladda om för hösten. Träna, äta hemlagat, läsa böcker och umgås med familjen. Can’t wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0