Sjukdomstillstånd

Eller undantagstillstånd. Jag lider av en plötslig och kraftig feber, som inte verkar gå över i första laget. I torsdags vaknade jag med en temperatur på över 39 grader och ikväll - nästan tre dygn senare - ligger den på närmare fyrtio! Så fort det febernedsättande går ur kroppen skjuter temperaturen i höjden. 

Och mitt i allt detta ljuder Gunnar Ekelöfs ord i mitt huvud. "Skär upp magen, skär upp magen och tänk inte på morgondagen". Men jag tänker på morgondagen. Det är nämligen både mors dag och dagen Victor ska ha sitt efterlängtade kalas på Leos lekland. Vi får väl åtminstone hoppas att han är frisk tills dess. 

(null)

Den här bilden togs när jag var lyckligt omedvetandes om hur länge helvetet skulle sitta i. Det vet jag fortfarande inte, men i torsdags trodde jag i all min enfald att den skulle gå över efter något dygn. Som sig så bör.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0