Helgutflykt

I helgen upplevde vi faktiskt lite sol och vårkänslor, något som från och med i morse var ett minne blott. Ny frost och nya minusgrader hade intagit Skåneland under natten. Tittar jag på väderprognosen ser det kalla vädret ut att hålla i sig åtminstone februari ut, gärna in i mars också. Jag gissar att våren får vänta. 

Vi lyckades dock inte alls ta tillvara på det fina lördagsvädret utan spenderade hela (och då menar jag HELA) lördagseftermiddagen på IKEA. Det finns ställen jag hellre befinner mig på, om jag säger som så. Och det går alltid likadant till; jag åker dit mer eller mindre peppad på allt jag ska köpa. Ju närmare kassorna vi kommer, desto mer avtar mitt engagemang och slutspurten blir alltid densamma. Jag tänker; jag köper detta en annan gång, någon annanstans. Bra för plånboken, dåligt för... ja, för det jag behöver och åker tomhänt därifrån med. 

Att åka till IKEA med hela familjen är också lite av en utmaning. Någon vill klättra, någon vill ta av sig skorna, någon vill sjunka genom jorden. Gemensamt för oss alla är att vi bara vill därifrån. Lättare sagt än gjort. Ett par timmar efter ankomst åkte vi dock - ett klädskåp och ett par galgar rikare - hem igen. Nu dröjer återbesöket läääänge hoppas jag. 


(null)

Blev det detta skåp månne?

(null)

Helt slut efter bus och trams på Ikea. Men lyckades ändå tjata till sig varsin stor klocka!?

(null)

En snabb tupplur i bilen bjöd på nya, oanade, extrakafter när det vankades Melodifestival. Till Victors stora förtret, men till min stora glädje, uppträdde inte Samir och Viktor även denna vecka.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0